Wywóz leków na własne potrzeby

image_pdfimage_print

Wniosek o wewnątrzwspólnotową dostawę lub wewnątrzwspólnotowe nabycie środka odurzającego lub substancji psychotropowej

na własne potrzeby lecznicze na terenie krajów UE należących do strefy Schengen:

Zasady wydawania dokumentów:

Wzór dokumentu umożliwiającego wewnątrzwspólnotową dostawę lub wewnątrzwspólnotowe nabycie środków odurzających lub substancji psychotropowych na własne potrzeby lecznicze określa załącznik nr 3 do rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 16 marca 2017 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu wydawania pozwoleń oraz dokumentów niezbędnych do przywozu, wywozu, wewnątrzwspólnotowego nabycia lub wewnątrzwspólnotowej dostawy środków odurzających, substancji psychotropowych lub prekursorów kategorii 1 (Dz. U. 2021 r., poz. 399)

  1. Dokumenty wydaje się  w okresie 15 dni przed dniem przekroczenia granicy Rzeczypospolitej Polskiej.
  2. Wydawany dokument dotyczy jednego środka odurzającego lub substancji psychotropowej.
  3. Wojewódzki Inspektor Farmaceutyczny uwierzytelnia dokument , o którym mowa w załączniku  nr 3, wystawiony przez lekarza.

Przez wystawienie dokumentu  przez lekarza rozumie się wypełnienie rubryk A,B i C wniosku. Wniosek ten winien być podpisany przez lekarza w polu (4) odręcznie lub podpisem elektronicznym. Wniosek winien zawierać nr PWZ lekarza

  1. Urząd wystawia dokument w oparciu o receptę lekarską (w rozumieniu art. 96a ustawy z dnia 6 września 2001 r. Prawo farmaceutyczne) wystawioną na środek odurzający lub substancję psychotropową, która będzie stosowana w okresie wyjazdu. Zgodnie z art. 95b ust. 1a ustawy recepty lekarskie wystawiane są wyłącznie w postaci elektronicznej.
  2. Przedstawiane wydruki nie spełniają wymogów do uznania ich za receptę lekarską.

Sposób dostarczenia wniosku:

wraz z pismem przewodnim (wzór pisma), w którym zostaną wskazane dane kontaktowe wnioskodawcy (preferowany nr telefonu kontaktowego)

– osobiście w kancelarii urzędu

– za pośrednictwem Elektronicznej Skrzynki Podawczej e-PUAP w przypadku gdy dostarczane dokumenty zostały podpisane podpisem elektronicznym

– listownie na adres: Wojewódzki Inspektorat Farmaceutyczny, ul. Floriańska 10, 03-707 Warszawa lub Delegatur- Placówek Zamiejscowych

Wnioski składane za pośrednictwem poczty elektronicznej nie będą rozpatrywane!

Termin załatwienia sprawy:

w przypadku dostarczenia prawidłowej dokumentacji następny dzień roboczy po dniu złożenia wniosku, wydawanie podpisanych wniosków w godzinach 12-15

Go to Top